T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Bakyapı İlkokulu

Haberler

May

''Sevgi-Dostluk-Vefa" konusu Bakyapı İlkokulu 2/H Sınıfı öğrencilerimiz etkinliklerini hazırlamışlardır. Öğretmen ve öğrencilerimize bu güzel etkinliklerinin devamını ve güzel zaman geçirmelerini dileriz.

May

Nisan ayı öğrenci meclisi toplantısı yapıldı

May

Rehberlik öğretmenimiz Buse Tekin Sevinç  öğretmenlerimize  devamsızlığı azaltma ve okul terkini önleme konusuna yönelik eğitim gerçekleştirmiştir

May

Rehber öğretmenimiz psikolojik danışman öğretmenlere yönelik bağımlılıkla ilgili yasal sorumluluklar semineri vermiştir

Nis

 

Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılış yıldönümü olan 23 Nisan'da Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde kutlanan ulusal ve resmî bir bayramdır.

Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk ulusal bayramı olma özelliğini taşıyan bu bayram,Türkiye'de 1921'den itibaren "23 Nisan Millî Bayramı" adıyla kutlanmaya başlanmıştır. İlk başta yasal adı "Çocuk Bayramı" olmasa da, daha sonra çocuklara neşeli bir gün geçirtme ve Himaye-i Etfal Cemiyeti'ne gelir yaratma amacıyla 1927'den itibaren çocuk bayramı olarak kutlanmıştır. Bayramın adı 1935'te "Hâkimiyet-i Milliye Bayramı", 1981 yılında ise "Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" olmuştur. UNESCO'nun 1979'u "Çocuk Yılı" olarak duyurmasının ardından, devlet kanalı Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği'ni başlatması ile bu bayram uluslararası düzeye taşınmıştır. 

Devrin cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk'ün 1933 yılında başlattığı, 23 Nisan'da çocukları makamına kabul edip onlarla sohbet etme âdeti bu bayramın bir parçası olarak yaygınlaşıp gelenekselleşmiş; devlet adamlarının makam koltuklarına çocukları oturtma geleneği 2013 yılına kadar devam etmiştir. Yine 1933'te stadyumlarda beden hareketleri gösterileri ile kutlama geleneği başlamış;bayramın stadyumlarda binlerce öğrenci ve devlet protokolünün katıldığı gösterilerin yerini 2013'ten itibaren, sokaklarda karnaval havasında kutlamalar almıştır.

 

Nis

Nis

Nis

 Öğrencilerbirereserleyarışmayakatılacaktır.

EserlerA4 dosya kâğıdına Word Times NewRoman 12 Punto yazılacaktır.  Şiir2 sayfayıgeçmeyecektir.

Dahaönceherhangibiryarışmayakatılansloganlarkabuledilmeyecektir.

Yarışmatakvimineuygunolarakzamanındagönderilmeyeneserler değerlendirmeyealınmayacaktır.

Eserler T.C.AnayasasıveMilliEğitimTemelKanunu'naaykırılıkteşkiletmeyecektir

Eserleri sınıf öğretmeninize teslim edebilirsiniz

Nis

Bağımlıkla Mücadele Ve Farkındalık Temalı Resim Yarışması

Mrt

Her zaman deneyim ve tecrübelerinden yararlandığımız yaşlılarımıza, sevgi ve saygıyı dile getirmek için tüm dünyada olduğu gibi Ülkemizde de her yıl 18–24 Mart tarihleri arası "Yaşlılara Saygı Haftası" olarak anılmaktadır.

Yaşlı nüfusun artan oranı yaşlı bireylere sunulan sağlık hizmetlerinin de çeşitlenmesini gerektirmektedir. Genç gruplarda sağlık hizmetlerinin temel hedefi tedavi iken, yaşlı gruplarda esas hedef; yaşam kalitesinin arttırılması ve korunmasıdır.

 Her yaşta olduğu gibi bu yaş grubunda da yeterli ve dengeli beslenme sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çok önemlidir. Yeterli ve dengeli beslenme; dört besin grubunda bulunan besinlerin yeterli miktarda tüketilmesiyle sağlanır. Bu besinler; süt grubunda yer alan süt, peynir ve yoğurt; et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller; sebze ve meyve grubu ile tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç, mısır ve tarhanadır.

Bu besinlerin önerilen tüketim miktarları kişiye özgü olarak değişmekte, bireyin yaşı, cinsiyeti ve fiziksel aktivite durumu bu oranları etkilemektedir. Öğün sayısı artırılmalı, az ve sık yemek yenilmelidir. Sabah kahvaltısı mutlaka yapılmalıdır. İdeal vücut ağırlığı korunmalı, besinler yoluyla alınan enerji ile harcanan enerji arasındaki denge sağlanmalıdır. Yağlı besinlerin tüketimi sınırlandırılmalıdır.

Yaşamın her döneminde olduğu gibi yaşlılık döneminde de yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması, hastalıklardan korunma, sağlığın iyileştirilmesi ve geliştirilmesinde, dolayısıyla yaşam kalitesinin arttırılması ve devamlılığının sağlanmasında önem taşımaktadır.

Mrt

TÜKETİCİ HAKLARI

 

Ülkemizin de taraf olduğu 1985 tarihli Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesine göre 9 adet temel ve evrensel tüketici hakkı vardır. Bunlar sırasıyla aşağıdaki gibi sıralanabilir.

 

Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı:

Barınma, ısınma, aydınlanma, içecek ve kullanacak su bulma, haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır. Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir.

 

Sağlık ve güvenlik hakkı:

Satışa sunulan her türlü mal ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır.

 

Bilgi edinme hakkı;

Tüketicinin mal ve hizmeti satın alırken doğru karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır.

 

Eğitilme hakkı:

Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir.

 

Zararların giderilmesi hakkı:

Satın alınan mal veya hizmetten dolayı  tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mal veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır.

 

            Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı:

Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve doğal kaynakların doğru kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve sağlıklı bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır.

 

Ekonomik çıkarların korunması hakkı:

Tüketiciye kıyaslama imkânı verecek çeşitte mal ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik destek ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır.

 

Seçme hakkı:

Tüketicilerin çeşitli ürün ve  hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır. Rekabetin tam olarak işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile uygun kalite ve fiyatlarda mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır.

 

Temsil edilme, Örgütlenme, Sesini duyurma hakkı: Yukarıda sayılan hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek güç birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate alınma ve kamu kurumlarında temsil edilebilmesidir.

 

 

           KUSURLU MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

 

Alışverişlerinizde:

 * Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.

*Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.

*Ambalajında, kılavuzunda ya da reklamlarında belirtilen  veya satıcının vaat ettiği  özelliklere sahip olmalıdır.

* Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.

 

 

             AYIPLI MAL ALANLARIN HAKLARI NELERDİR?

 

Bir malı aldıktan sonra  ayıplı olduğunu   fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde

 

Şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz.

*Ayıplı malın değiştirilmesini, 

      *Ödediğiniz bedelin iadesini,

      *Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,

      *Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz. 

      *Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.

      *Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı,

       Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır

 

 

TÜKETİCİ HAKLARINI KORUYAN KURUM VE KURULUŞLAR

 

Satın aldığınız bir mal ayıplı veya arızalı çıktıysa ve bütün çabalara rağmen sorununuzu çözemediyseniz

şu kurumlara başvurabilirsiniz;

1-Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri

2- TC. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı

3- Sanayi ve Ticaret İI Müdürlükleri

4-Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemeler

5- Bulunduğunuz yerdeki tüketicinin  korunmasına yönelik olarak faaliyet gösteren dernek veya vakıflar

6-Etiket mecburiyetini uygulama konusundaki şikâyetler için belediyeler

 

Mrt

Ramazan

 

Sevgili Yol Arkadaşımız,

İçinde değişim ve dönüşüm imkânı barındıran, yenilenme ayı Ramazan-ı Şerif; her yıl maddi ve manevi yaşamlarımızı güzelleştirmek için gelir.

Tıpkı evlerimizi temizleyip havalandırdığımız bahar mevsimi gibi, geçen ömrümüzü şöyle bir silkeleyip arındırdığımız bu mevsim, bize günlük hayatın koşturmacası içerisinde fark edemediğimiz anları hatırlatıp yeni bir pencere aralayarak dönüşmemiz için imkân sunar. Bu yalnızca Ramazan ayını kapsayan bir farkındalık değil yılın geri kalan zamanında da süren, bir ömrü Ramazan gibi yaşama fırsatı veren, Ramazan hassasiyeti ve öğretileri ile yaşamamızı sağlayacak bir imkândır.

Ufka Yolculuk ekibi, bu değerli zaman dilimine dair unutulanları hatırlatmak, yanlış bilinenleri düzeltmek ve farkındalık oluşturmak amacıyla yarışmanın bu yılki konusunu “Ramazan” olarak belirledi.

Bu ve bundan sonraki Ramazanlarımızla birlikte hayatımızı da güzelleştirecek bir farkındalık için yenilenme ve gelişim isteği olan tüm yol arkadaşlarımızı “Ramazan” konusunda yarışmaya bekliyoruz.

Mrt

ÇANAKKALE ZAFERİ'NİN ANLAMI VE ÖNEMİ NEDİR?

     Çanakkale Savaşı batılı ülkelerin oluşturduğu itilafa karşı Osmanlı Devleti'nin savunmada olduğu bir savaştır. Osmanlı Devleti Çanakkale Savaşında bütün bir millet olarak destan yazdığı savaştır. 1914 yılı 3 Kasım-1915 yılı 18 Mart tarihleri arasında deniz savaşları yapılmıştır. 25 Nisan 1915-9 Ocak 1916 tarihleri arasında ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.

     Zorlu bir savaş olan Çanakkale Savaşı Türk tarihinde destan olarak nitelendirilmektedir. Güçlü bir donanmaya sahip olan itilaf devletlerine karşı daha zayıf bir ordu ile büyük bir zafer elde edilmiştir. Türk milletinin kazandığı zafer olarak tarihe geçmiştir.

Mrt

8-14 MART BİLİM VE TEKNOLOJİ HAFTASI

 

Bilim ve Teknoloji Haftası her sene 8-14 Mart tarihleri arasında kutlanmaktadır. Haftanın amacı bilim ve teknolojideki gelişmeler konusunda bir hareketlilik sağlamak, dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri tanıtmaktır. Bilim: Türk Dil Kurumu sözlüğünde şöyle tanımlanıyor: Bilim “Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi.” “Genel geçerlik ve kesinlik nitelikleri gösteren yöntemli ve dizgesel bilgi.” “Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir ereğe yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci.”

Mrt

Okulumzdaki İstiklal Marşı'nı güzel okuyan öğrencilerimizi tebrik ederiz.

1/G Damla ACAR

2/H Kübra SOYSAL

3/A Rüzgar KARDAŞ

3/C Merve ÖZKAN

4/D Mustafa Yusuf DOĞAN